Ekspert w zakresie kontroli i rozliczania czasu pracy od 11 lat.
Od 6 lat zajmuje się szkoleniami dla firm transportowych, tylko w pierwszym kwartale 2015 roku z tematyki stawki minimalnej w Niemczech i sposobach jej rozliczania przeszkolił 690 firm. W 2016 roku przeszkolił ponad 231 właścicieli firm transportowych z tematyki płacy minimalnej we Francji.
Jest prelegentem podczas licznych konferencji organizowanych przez TSL Biznes oraz Eurologistics, przekazując uczestnikom wiedzę merytoryczną i praktyczne wskazówki.
Autor licznych artykułów merytorycznych dla Rzeczpospolitej, Dziennika Gazety Prawnej, a także dla czasopism branżowych takich jak Transport Manager, Top Logistyk, TSL Biznes, Truck&Business. Jest współautorem istotnej pozycji książkowej „Kierowca w firmie – praktyczny leksykon przedsiębiorcy” (Seria Pogotowie Kadrowe 2014r.). Komentarze Łukasza Włocha ukazują się na łamach m.in. Pulsu Biznesu, na portalach Money.pl, Onet.pl.
Doświadczenie
Łukasz Włoch to także były szkoleniowiec Inspekcji Transportu Drogowego w Polsce, Niemczech, Czechach, Rumunii, Łotwie z zakresu poprawności kontroli czasu pracy kierowców w oprogramowaniu TachoScan Control. Szkolił Państwową Inspekcję Pracy z zakresu poprawności rozliczania czasu pracy kierowców. Wykładowca na kierunku Transport w Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej.
W plikach pdf prezentujemy wybrane publikacje Eksperta, a poniżej kilka wartościowych artykułów pisanych dla Rzeczpospolitej:
- Szofer nie miał łóżka, przewoźnik za to zapłaci, archiwum.rp.pl
- Jadący na wschód już nie zyskają, archiwum.rp.pl
- Betoniarki, piaskarki i polewaczki są w ruchu do 12 godzin dziennie, archiwum.rp.pl
- Leżanka w kabinie nie zawsze zwolni z wypłaty ryczałtu za nocleg, archiwum.rp.pl
- Na własny rachunek dłużej za kierownicą niż na etacie, archiwum.rp.pl
- Na trasach międzynarodowych trzeba częściej porzucić kierownicę, archiwum.rp.pl
- Kierowca jedzie, płynie, ale nie ma zapewnionego noclegu, prawo.rp.pl