Francja: zmiany w zgłaszaniu oddelegowania pracowników

Francja: zmiany w zgłaszaniu oddelegowania pracowników

We francuskim dzienniku ustaw opublikowany został Dekret nr 2017-823 z 5 maja 2017 roku, w sprawie zaostrzenia zasad dotyczących walki z nielegalnym świadczeniem usług międzynarodowych.

W przypadku wysyłania do Francji pracowników w sektorze transportu lądowego, zmiany dotyczą przede wszystkim deklaracji oddelegowania.

Nowe regulacje mają obowiązywać od 1 lipca 2017 roku.

Zgodnie z informacją na oficjalnej witrynie dotyczącej delegowania www.developpement-durable.gouv.fr w deklaracji:

  • Wymagane będzie podanie indywidualnego numeru identyfikacji podatkowej z tytułu opodatkowania podatkiem od towarów i usług przedsiębiorstwa, które oddelegowuje pracownika;
  • Zamiast wskazania konkretnej jednostki organu ubezpieczeń społecznych, do którego wpłacane są składki, konieczność podania nazwy kraju, w którym oddelegowany pracownik objęty jest ubezpieczeniem społecznym.

Dodatkowo uszczegółowiono, iż dokumenty przechowywane przez przedstawiciela pracodawcy we Francji, przedstawiane mają być kontrolującym od razu w języku francuskim, a kwoty w tych dokumentach muszą być przeliczone na euro.

Do końca czerwca zgłoszenia należy składać na obecnych zasadach. Wzór deklaracji i szczegóły zgłaszania mają być ustalone w rozporządzeniu wykonawczym. O nowych informacjach będziemy informować na bieżąco.